Reparation, reklamation och garantiärenden
Reparation
Vi ombesörjer reparationsärenden av våra leverantörers instrument även efter att garantitiden gått ut, när det är möjligt. Detta gör vi för att underlätta för våra kunder. Genom vår nära kontakt med leverantörerna kan vi erbjuda en trygg och professionell service även när det gäller reparationer utanför garantin.
Så gör du vid reparation:
- Fyll i vårt skrivbara beställningsformulär och skicka det via e-post till info@instrumentcenter.se
- När vi har granskat ert beställningsformulär får ni ett ärendenummer och klartecken att skicka in instrumentet
- Skicka instrumentet tillsammans med en utskrift av formuläret till adressen nedan
- OBS! En utvärderingskostnad debiteras för instrument som skickats för kostnadsförslag på reparation hos våra partners i de fall då kostnadsförslaget inte godtas
Ladda ner beställningsformulär
Reklamation & garantiärenden
- Garantier på varor lämnas av respektive tillverkare
- Instrumentcenter Sweden AB lämnar inga ytterligare garantier utöver tillverkarens specifikationer
- Vid giltiga garantiärenden står vi för returfrakten
Så gör du vid reklamation & garanti:
- Fyll i vårt skrivbara reklamationsformulär och skicka det via e-post tillsammans med fakturan till info@instrumentcenter.se
- När vi har granskat ert ärende får ni ett RMA-nummer och klartecken att skicka in instrumentet
- Skicka instrumentet tillsammans med en utskrift av reklamationsformuläret och fakturan till adressen nedan
Adress för samtliga ärenden
Instrumentcenter Sweden AB
Östra Längdgatan 4B
611 35 Nyköping